IMG_0730-001

Wykonane modele – sposób budowy, zasady kupna.

Proponujemy państwu sprzedaż gotowych modeli statków żaglowych, wykonanych z niezwykłą starannością według oryginalnej dokumentacji technicznej. Modele zostały wykonane w skali 1 : 96 oraz 1 :72.  Wielkość ta pozwala na odwzorowanie detali i w pełni oddaje piękno żaglowców. Jest także odpowiednia do zaprezentowania walorów dekoratorskich.

IMG_0718

HMS Granado

 

IMG_0610

HMS Granado

Kuter rybacki B-25

Kuter rybacki B – 25

 

IMG_0401

Kuter rybacki Gdynia

 

IMG_0375

Kuter rybacki Gdynia

 

IMG_0489-001

HMS Bounty

 

IMG_0504

HMS Bounty

 

IMG_0514

Okręt flagowy Magellana Trinidad

 

IMG_0508

Trinidad

 

IMG_0372

Karawela Nina

 

IMG_0387

Karawela Nina

 

IMG_0081

HMS Granado

 

IMG_0284

HMS Granado

 

IMG_0171

Szebeka arabska

 

IMG_0145

Szebeka arabska

 

IMG_0060

Kuter B-25

 

IMG_0119

Kuter B-25

 

IMG_0325

Trinidad

 

IMG_0327

Trinidad

 

IMG_0405

Szebeka

 

IMG_0404

Szebeka

 

 

Statek żaglowy jest bez wątpienia jednym z najbardziej udanych projektów użytkowych i estetycznych. Modele wybrane do wykonania to żaglowce z epoki heroicznych czynów, romantycznych przygód, widowiskowych tragedii i gospodarczej pomyślności.

 

 

 

Modele żaglowców zostały wykonane na podstawie planów wydawnictw Mały Modelarz oraz Shipyard.

Każdy model wykonany został ręcznie, w jednym egzemplarzu, w czasie od 4 do 12 miesięcy.

 

 

Warunki nabycia gotowych modeli żaglowców:

 

– rozliczenie zakupu na podstawie umowy o dzieło

– koszt wysyłki ponosi kupujący

– preferowany odbiór własny lub bezpieczna przesyłka konduktorska

 

 

 

Budowa modeli

Kadłub o konstrukcji wręgowej, klejony klejem stolarskim, wodoodpornym, klasy D3.
Wręgi- tektura grubości 2,5 mm, impregnowana klejem introligatorskim, dwukrotnie.
Wypełnienie kadłuba- pianka poliuretanowa, niskorozprężna, mata szklana, żywica epoksydowa.
Pierwsze poszycie- pasy tektury grubości 0,5 mm impregnowane klejem stolarskim (rakoll).
Drugie poszycie- pasy tektury 1 mm, jak wyżej.
Całość szpachlowana czterokrotnie, ze szlifowaniem międzywarstwowym, elastyczną szpachlówką do drewna twardego (Dukra).
Po każdym szlifowaniu kadłub delikatnie malowany rozcieńczoną farbą akrylową (Chromoacryl).
Pokłady- paski balsy, malowane akrylem, przecierane i retuszowane na krawędziach.
Maszty i reje- drewno jesionowe.
Olinowanie stałe- linki 0,5 mm, 0,7 mm, 1 mm.
Olinowanie ruchome- linki 0,15 mm, 0,25 mm.
Całość modelu- kadłub, maszty, reje, wyposażenie pokładu, zabezpieczone akrylowym lakierem bezbarwnym o wysokiej odporności na ścieranie.
W celu uzyskania efektu głębokiego matu, do lakieru dodano (metodą prób) talk kosmetyczny.
Wyposażenie pokładu, jufersy, bloczki, schodnie, gretingi, kabestan, kotwice metalowe, liny bawełniane, są akcesoriami szkutniczymi firm Oc Cre, Mamoli, Constructo, Amati.