ContentMarketing810

Słowa, słowa, słowa… – rzecz o content marketingu

Zadanie, jakie ma przed sobą content marketing, najlepiej określiła Gloria Rand i warto to zdanie zapamiętać, zanim treść samą w sobie potraktuje się na szybko i typowo po macoszemu: „ponad 70 procent kupujących ufa tym markom, które przede wszystkim dostarczają rzetelnych, ale też i użytecznych informacji, nie próbując przy tym niczego sprzedać”. Jest to opis idealnych działań, jakimi powinien posługiwać się content marketing.

Content marketing – co to jest?

Content marketingjest strategią i polega przede wszystkim na tworzeniu orazprzekazywaniu (promowaniu, dystrybuowaniu w różnych kanałach) treści, która ma bardzo wysoką jakość. Określona treść jest odpowiedzią na konkretne potrzeby użytkownika. Warto też pamiętać, że content marketing będzie skuteczny, gdy trafi do docelowej, spersonalizowanej grupy odbiorców, którą należy wnikliwie poznać i do niej dobrać odpowiednie kanały dystrybucji treści, język oraz sam sposób komunikacji. Działania contentowe są nacelowane między innymi na: budowanie wizerunku, nawiązywanie i podtrzymywanie stałych więzi i relacji z użytkownikami, a także na działania SEO oraz optymalizację stron WWW, w podtekście jednak mają uwagę skierowaną na sprzedaż.

Marketing treści to po prostu element sztuki komunikacji i budowania pozytywnego wizerunku marki, ponieważ najważniejsze jest w nim wejście w interakcję z użytkownikiem. Sposoby komunikowania są najróżniejsze – od edukacyjnych po rozrywkowe, poważne i mniej poważne, ciekawą opcją jest zastosowanie kontrowersji. Te działania mają zawsze jeden cel: klient musi poczuć się zadowolony i wrócić do firmy czy do danej marki, odczuć w sobie potrzebę posiadania lub kontaktu. Jakość produktów i usług jest oczywiście bardzo ważna, ale wizerunek marki lub firmy ma także niebagatelne znaczenie dla klienta.

Klient nasz pan – marketing treści

Znaczące efekty odnosi się poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingowych. Aby je wybrać, należy określić cechy, jakimi docelowa grupa klientów się charakteryzuje. Warto przede wszystkim wiedzieć:

  1. – z jakich mediów korzysta,
  2. – jakie są jej zainteresowania,
  3. – jak spędza czas wolny?

 

portal z filmami onlineDla jednych – odwiedzenie konkretnej strony internetowej będzie się wiązało z przeczytaniem ogólnych poradników w blogu firmowym, dla innych niebagatelnego znaczenia nabierze fanpage na Facebooku, jeszcze innych zainteresują zdjęcia umieszczone w Instagramie, wideo, artykuły na stronie, informacje w mediach branżowych czy też ciekawe mikrotrony lub dostęp poprzez aplikacje mobilne. Firmy najczęściej publikują artykuły na własnej stronie internetowej, promują się za pomocą portali społecznościowych i coraz częściej tworzą filmy wideo. Treści wysokiej jakości obejmują nie tylko opisy konkretnych usług, czy produktów, ale zalety ich działania, wskazówki wykorzystania, a nawet pomoc w zmianie nawyków klienta i jego podejścia do życia.

Efekt końcowy content marketingu

Z przeprowadzonych badań wynika, że właściwie poprowadzony content marketing pozwala przede wszystkim na uzyskanie 3 x więcejpowrotów klientów, niż przy pomocy działań tradycyjnego marketingu. Klient nie kupuje produktu bez uprzedniego sprawdzenia go. Korzysta więc z minimum jedenastu źródeł , gdzie zdobywa odpowiednie informacje o interesującym go produkcie. Marketing treści ma za zadanie pomóc w podjęciu decyzji klienta poprzez wzbudzenie w nim potrzeby posiadania konkretnego produktu lub skorzystania z określonej usługi. Inną zaletą marketingu treści jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy. W wyniku strategii content marketingowych, ponad 80% konsumentów zdecydowanie lepiejteż postrzega daną firmę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

spacer

Odpowiedz