Przechwytywanie

Czy social media i SEO wykazują wzajemną zależność?

Czy sygnały z mediów społecznościowych mają bezpośredni wpływ na rankingi wyszukiwania? Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w pomaganiu firmom w dostarczaniu ich treści do większej liczby odbiorców. Prowadzi to do wielu rzeczy, które są korzystne dla SEO, w tym większej liczby linków zwrotnych, lepszych sygnałów zaangażowania i większej liczby posiadanych nieruchomości SERP dla zapytań markowych.

Ponadto zrozumienie zarówno SEO, jak i marketingu w mediach społecznościowych pomaga firmom osiągać lepsze wyniki w obu kanałach. Badania odbiorców w mediach społecznościowych pomagają tworzyć bardziej ukierunkowane treści. Badania SEO pomagają zrozumieć, co chcą przeczytać Twoi odbiorcy w mediach społecznościowych.

Jaki jest więc związek między mediami społecznościowymi a SEO?

Poprosiliśmy naszych respondentów z https://seochess.pl o udzielenie nam najlepszych wskazówek dotyczących SEO i social media. Poniżej najważniejsze, czego się dowiedzieliśmy.

Co to jest SEO społecznościowe?

SEO społecznościowe odnosi się do korzystania z mediów społecznościowych jako pośredniego narzędzia do zwiększania widoczności wyszukiwania i pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Chociaż media społecznościowe nie wpływają bezpośrednio na SEO, sygnały społecznościowe (polubienia, udostępnienia i komentarze) generowane od osób udostępniających Twoje treści w kanałach mediów społecznościowych przyczyniają się do budowania zaufania i lojalności klientów, zwiększania świadomości marki i ekspozycji, co pośrednio pomaga zwiększyć Twoja widoczność i ruch w Internecie.

Wpływ mediów społecznościowych na SEO jest bardziej skomplikowany niż prosta odpowiedź tak / nie mogłaby wyjaśnić. Google wyraźnie stwierdziło, że media społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Jednak kilka badań wykazało, że istnieje korelacja między działaniami społecznymi a rankingami. Na przykład w badaniu z 2016 r. Dotyczącym poznawczego SEO analizowano rankingi Google wraz z sygnałami społecznościowymi (polubienia, udostępnienia i komentarze) w czterech witrynach mediów społecznościowych i stwierdzono, że najwyżej sklasyfikowane wyniki mają więcej sygnałów z mediów społecznościowych.

Jaki jest zatem związek między mediami społecznościowymi a SEO?

Media społecznościowe zapewniają możliwości w zakresie marketingu treści i budowania linków, które pomogą poprawić Twoje rankingi organiczne.

Więc jakie są te możliwości? Nasi respondenci wyjaśniają:

  • Media społecznościowe = większa widoczność = więcej linków
  • Serwis społecznościowy może pomóc poprawić sygnały rankingowe SEO
  • Publikowanie w mediach społecznościowych powoduje szybsze indeksowanie treści
  • Dane interakcji społecznościowych mogą pomóc ulepszyć treść SEO
  • Media społecznościowe pomagają budować popyt na wyszukiwanie
  • Media społecznościowe pomagają zidentyfikować odbiorców treści SEO
  • Media społecznościowe to świetne miejsce do przeprowadzania badań słów kluczowych
  • Media społecznościowe mogą pomóc w generowaniu nowych pomysłów na treści

Wszyscy wiemy, że wysokiej jakości linki zwrotne są ważne dla wyższego rankingu w Google i zwiększenia autorytetu domeny, a media społecznościowe to świetna platforma do budowania linków.

Materiał Opracowany z Seochess.pl

spacer

Odpowiedz