Czy sygnały z mediów społecznościowych mają bezpośredni wpływ na rankingi wyszukiwania? Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w pomaganiu firmom w dostarczaniu ich treści do większej liczby odbiorców. Prowadzi to do wielu rzeczy, które są korzystne dla SEO, w tym większej liczby linków zwrotnych, lepszych sygnałów zaangażowania i większej liczby posiadanych nieruchomości SERP dla zapytań markowych.
Ponadto zrozumienie zarówno SEO, jak i marketingu w mediach społecznościowych pomaga firmom osiągać lepsze wyniki w obu kanałach. Badania odbiorców w mediach społecznościowych pomagają tworzyć bardziej ukierunkowane treści. Badania SEO pomagają zrozumieć, co chcą przeczytać Twoi odbiorcy w mediach społecznościowych.
Jaki jest więc związek między mediami społecznościowymi a SEO?
Poprosiliśmy naszych respondentów z https://seochess.pl o udzielenie nam najlepszych wskazówek dotyczących SEO i social media. Poniżej najważniejsze, czego się dowiedzieliśmy.
Co to jest SEO społecznościowe?
SEO społecznościowe odnosi się do korzystania z mediów społecznościowych jako pośredniego narzędzia do zwiększania widoczności wyszukiwania i pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Chociaż media społecznościowe nie wpływają bezpośrednio na SEO, sygnały społecznościowe (polubienia, udostępnienia i komentarze) generowane od osób udostępniających Twoje treści w kanałach mediów społecznościowych przyczyniają się do budowania zaufania i lojalności klientów, zwiększania świadomości marki i ekspozycji, co pośrednio pomaga zwiększyć Twoja widoczność i ruch w Internecie.
Wpływ mediów społecznościowych na SEO jest bardziej skomplikowany niż prosta odpowiedź tak / nie mogłaby wyjaśnić. Google wyraźnie stwierdziło, że media społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Jednak kilka badań wykazało, że istnieje korelacja między działaniami społecznymi a rankingami. Na przykład w badaniu z 2016 r. Dotyczącym poznawczego SEO analizowano rankingi Google wraz z sygnałami społecznościowymi (polubienia, udostępnienia i komentarze) w czterech witrynach mediów społecznościowych i stwierdzono, że najwyżej sklasyfikowane wyniki mają więcej sygnałów z mediów społecznościowych.
Jaki jest zatem związek między mediami społecznościowymi a SEO?
Media społecznościowe zapewniają możliwości w zakresie marketingu treści i budowania linków, które pomogą poprawić Twoje rankingi organiczne.
Więc jakie są te możliwości? Nasi respondenci wyjaśniają:
- Media społecznościowe = większa widoczność = więcej linków
- Serwis społecznościowy może pomóc poprawić sygnały rankingowe SEO
- Publikowanie w mediach społecznościowych powoduje szybsze indeksowanie treści
- Dane interakcji społecznościowych mogą pomóc ulepszyć treść SEO
- Media społecznościowe pomagają budować popyt na wyszukiwanie
- Media społecznościowe pomagają zidentyfikować odbiorców treści SEO
- Media społecznościowe to świetne miejsce do przeprowadzania badań słów kluczowych
- Media społecznościowe mogą pomóc w generowaniu nowych pomysłów na treści
Wszyscy wiemy, że wysokiej jakości linki zwrotne są ważne dla wyższego rankingu w Google i zwiększenia autorytetu domeny, a media społecznościowe to świetna platforma do budowania linków.
Materiał Opracowany z Seochess.pl