Conference, morning meeting online. A young woman is using laptop for connection with colleagues, employees. Video call with many people together. Back view

Home office niszczy oczy Polaków. Ruszyła kampania pod patronatem PTO „Twoje spojrzenie ma znaczenie”

Pod patronatem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjna „Twoje spojrzenie ma znaczenie”, która powstała ze względu na coraz większe problemy Polaków ze wzrokiem. Jak wynika z badań zrealizowanych na potrzeby kampanii ponad 4 godziny dziennie ze smartfona lub tabletu korzysta 44% Polaków, a co trzeci ogląda przez taki czas telewizję. To w połączeniu z 8 godzinami spędzonymi przed komputerem podczas home office jest dla oczu ogromnym obciążeniem.

Pandemia a wzrok

Niestety, w czasie pandemii oczy mają szczególnie trudno. Praca wciąż odbywa się przy komputerze, jednak w dużo gorszych warunkach oświetleniowych niż wcześniej.  Wpływ tego na stan zdrowia oczu potwierdzają badania opinii zrealizowane na potrzeby kampanii – aż co trzeci pracownik na home office ocenia stan swoich oczu źle lub bardzo źle.

Oprócz wad wzroku i niewyraźnego widzenia Polacy najczęściej deklarują występowanie dolegliwości takich jak: łzawienie (59%), zaczerwienienie i przekrwienie oczu (52%), szczypanie i pieczenie oczu (49%) czy uczucie suchości (33%).

Czas pandemii sprawił, że eksploatujemy nasz wzrok jeszcze bardziej niż zwykle. Z drugiej strony często wielu osobom brakowało czasu lub obawiały się skorzystać z pomocy okulisty. Polskie Towarzystwo Okulistyczne zaleca regularne badania oczu w każdym wieku, a szczególnie u dzieci i osób w wieku średnim i starszym. Dbajmy o nasze oczy, wzrok to najważniejszy zmysł – mówi Prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik, Prezes Polskiego Towarzystwa Okulistycznego.

Rola pracodawców

Sytuacja związana z pandemią sprawiła, że obecne czasy wymagają dostarczania pracownikom zupełnie innych benefitów. W dobie zamkniętych siłowni nie sprawdzają się karty sportowe, a podczas gdy wszyscy pracownicy pracują zdalnie – na nic są owocowe środy i wcześniejsze wyjścia z pracy.

Dbanie o zdrowie pracowników i tworzenie im odpowiednich warunków pracy w domu stają się kluczowe. Organizatorzy kampanii zapraszają do udziału w niej wszystkie podmioty, które chciałyby docenić swoje zespoły i pokazać, że liczy się nie tylko ich wkład w rozwój firmy, ale również zdrowie.

Przystąpienie przez firmy do kampanii

Aby dołączyć do kampanii, zainteresowani HR-owcy muszą jedynie uzupełnić prosty formularz dostępny na www.twojespojrzeniemaznaczenie.pl. Udział w akcji jest całkowicie bezpłatny, a firmy uczestniczące otrzymają dla pracowników pakiety merytorycznych materiałów na temat higieny wzroku i organizacji środowiska pracy w domowych warunkach oraz krople do oczu HYLO CARE®.

 

spacer

Odpowiedz