unnamed (2)

Jak najlepiej wykorzystać stronę biznesową na Facebooku?

 

 

Facebook to najczęściej używana strona przez sprzedawców na całym świecie. Bez względu na to, jakie cele stawiasz przed swoją firmą, Facebook powinien być częścią Twojej strategii. Na platformie miesięcznie gromadzi się miesięcznie ponad 2,8 miliarda użytkowników, więc bardzo możliwe, że to ktoś z tego grona zainteresuje się usługami, które będzie oferować Twoja marka. Poniżej znajdziesz najbardziej popularne portale na świecie oraz liczbę aktywnych użytkowników w skali miesiąca:

Portal Liczba użytkowników
Facebook 2,8 mld
YouTube 2,2 mld
WhatsApp 1,7 mld
Messenger 1,5 mld
WeChat 1,2 mld

 

Aby zmaksymalizować dotarcie do potencjalnych klientów, ważne jest, aby Twoja strona została prawidłowo zoptymalizowana przez ekspertów SEO, ponieważ istnieje duża korelacja pomiędzy dobrze rozwiniętą stroną a rankingami wyszukiwania. Istnieje wiele sposobów na to, jak możesz wykorzystać stronę biznesową, a poniżej znajdziesz przydatne wskazówki, które pomogą rozwinąć Twój biznes.

Rozpoznawalne zdjęcie profilowe

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, aby lepiej wykorzystać stronę biznesową, to dodanie zdjęcia profilowego, które utkwi w pamięci odbiorców — powinno być ono związane z logiem firmy. Bycie rozpoznawalnym jest ważne, aby zostać znalezionym i polubionym, szczególnie w wyszukiwarce Facebooka. Wybierając zdjęcie, pamiętaj, że portal często zmienia swoje wymiary obrazu. W momencie pisania tego artykułu zdjęcie profilowe wyświetla się w rozmiarze 170×170 na komputerach stacjonarnych i laptopach oraz 128×128 pikseli na urządzeniach mobilnych.

Dodaj zdjęcie w tle

Twoje zdjęcie w tle jest często pierwszą rzeczą, jaką zobaczą potencjalni klienci na Twojej stronie biznesowej. Wiedząc to, najlepiej, jeśli wybierzesz takie zdjęcie, które natychmiast zaprezentuje to, czym się zajmujesz oraz jakie wartości możesz zaoferować. Pamiętaj, że podobnie jak zdjęcia profilowe, zdjęcia w tle na Facebooku również mają swoje wytyczne. W chwili pisania tego artykułu ich rozmiar może wynosić 820×312 pikseli na komputerach i 640×360 na smartfonach.

Dodaj przycisk CTA

Odkąd Facebook po raz pierwszy uruchomił tę funkcję w 2014 roku, opcje dla marek znacznie się zwiększyły. Są to takie rzeczy jak „Obejrzyj film”, „Zarejestruj się” – każdy z przycisków można dostosować za pomocą docelowego adresu URL lub wybranej przez siebie treści.

Przycisk wzywający do działania to świetny sposób dla sprzedawców, aby zwiększyć ruch na swoich witrynach. 

Wypełnij sekcję „O nas”

Sekcja opisująca informacje o Twojej marce jest jednym z ważniejszych elementów, jakie znajdują się na stronie biznesowej. Chociaż odwiedzający jakiś czas temu utracili możliwość, by od razu zapoznać się z informacjami, które tam się znajdują, to nadal mogą to zrobić, jeśli skorzystają panelu znajdującego się po lewej stronie witryny. Najważniejsze informacje zawarte w opisie powinny dotyczyć:

  • celu firmy;
  • historii założenia;
  • najważniejszych wartościach;
  • oferowanych usługach.

Publikuj zdjęcia i filmy na swojej osi czasu

Treści wizualne stały się wymogiem dla każdej marki obecnej w Internecie. W końcu prawdopodobieństwo udostępniania ich w mediach społecznościowych jest 40 razy większe niż innego typu treści. I chociaż zdjęcia są wspaniałym sposobem na uchwycenie momentów i rzeczywistego spojrzenia na Twoją markę, prawdopodobnie powinieneś zainwestować sporą część swojego czasu i innych zasobów w wideo. „Obejrzyj wideo” jest jednym z CTA, które Facebook pozwala markom dodawać do swoich stron nie bez powodu. Robi to, ponieważ staje się to najbardziej popularnym sposobem konsumowania treści.

Przypnij ważne posty na górze strony

Kiedy publikujesz nowe treści na swojej stronie na Facebooku, starsze przemieszczają się w dół na Twojej osi czasu. Jednakże czasami możesz chcieć, aby konkretny post pozostawał na samej górze strony na dłużej, nawet po opublikowaniu kilku innych postów. Aby rozwiązać ten problem, Facebook oferuje możliwość przypięcia postu i pozostawienie go na górze strony. 

 

Możesz użyć przypiętych postów jako sposób na promowanie rzeczy, takich jak nowe produkty, ważne ogłoszenia czy nadchodzące wydarzenia. Przypięcie postu jest niebywale łatwe. Wystarczy kliknąć trzy kropki znajdujące się po prawej stronie posta, a następnie użyć przycisku „Przypnij post”, aby pojawił się on na górze strony. Pamiętaj, że możesz mieć tylko jeden przypięty post w danym momencie.

Monitoruj wiadomości i komentarze

cms-265128_960_720

Jest to również ważna czynność, która pozwala klientom na kontakt z Twoją firmą. Mówiąc o monitorowaniu interakcji, jakie Twoi fani mają z Twoją stroną, nie zapomnij o komentarzach. Możesz monitorować i odpowiadać na komentarze poprzez zakładkę „Powiadomienia”, która znajduje się na samej górze strony. Chociaż może nie być konieczne, odpowiadanie na każdy komentarz, który otrzymasz, to zdecydowanie powinieneś obserwować dyskusje i komentarze, jakie mają miejsce pod Twoimi postami, aby być na bieżąco z nastrojami klientów i ich oczekiwaniami.

Promocja

Jedną z pierwszych rzeczy, które możesz zrobić, jest stworzenie reklamy promującej Twoją stronę. Aby to zrobić, kliknij trzy kropki, na górnym pasku menu, które znajduje się nad postami i kliknij „Utwórz reklamę”. Tam, Facebook pozwoli rozpocząć Ci tworzenie reklamy na podstawie różnych kryteriów. Po wybraniu docelowych odbiorców wybierz budżet i zatwierdź proces. Promocja w niedługim czasie powinna ruszyć, a Ty możesz cieszyć się większym zainteresowaniem.

Określ właściwy czas i częstotliwość dla swoich postów

Ważną kwestią w procesie budowania strategii treści na Facebooku powinno być to, jak często publikować posty i kiedy. Jeśli nie będziesz publikował wystarczająco często, Twoja marka nie będzie wyglądała wiarygodnie i autentycznie, a przecież to są dwie najważniejsze cechy, których oczekują klienci. Zbyt częsta publikacja, również nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ klienci nie lubią spamu i nawał nowych postów może ich skutecznie zniechęcić. I właśnie w tym przypadku dobry kalendarz może okazać się pomocny. Podobnie jak w przypadku innych treści online, może on pomóc Ci ustalić harmonogram określający, kiedy udostępnić poszczególne posty w zależności od sezonu lub ogólnej popularności.

Wykorzystaj narzędzia targetowania Facebooka

Facebook umożliwia kierowanie do określonych odbiorców z określonymi aktualizacjami — niezależnie od tego, czy chodzi o płeć, związek, wykształcenie, wiek, lokalizację lub zainteresowania, możesz segregować poszczególne posty na stronie według tych kryteriów. Aby to zrobić, kliknij symbol celownika, który znajduje pod konkretnym postem. Możesz ustawić wskaźniki zarówno dla preferowanych odbiorców, jak i dla tych, którzy Twoim zdaniem mogą nie chcieć oglądać Twoich treści.

Podsumowanie

Niektóre firmy koncentrują swoją uwagę na innych sieciach społecznościowych takich jak LinkedIn, ale czy wiesz, że zdecydowana większość korzysta z Facebooka? Z tej sieci korzystają nie tylko firmy zorientowane na konsumenta końcowego. Wykorzystując wszystkie funkcje , które oferuje ten technologiczny gigant, możesz osiągnąć niesamowite wyniki w dość krótkim czasie.  

Ponadto Facebook nabył WhatsApp i Instagram, czyli dwie ogromne marki, które również stale zwiększają liczbę swoich użytkowników.<strong>Mamy nadzieję, że treść i drobne podpowiedzi, które znalazły się w tym artykule, okażą się dla Ciebie pomocne, a Twój biznes na tym skorzysta.</strong>

 

spacer

Odpowiedz