man-791049_640

Jak wybrać dobrą agencję seo i gdzie jej szukać?

Jeśli decydujemy się, aby agencja seo zajęła się pozycjonowaniem naszej strony internetowej lub agencja marketingowa przygotowała promocję naszej marki, tuż po tej decyzji stajemy przed wyborem odpowiedniej firmy. Na rynku istnieje ich bardzo duża liczba, a podobne oferty, ceny czy zakresy usług nie ułatwiają tego zadania. Wiele osób nie weryfikuje również danej agencji, zlecając pracę niejako “w ciemno”. W tym tekście podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę, szukając odpowiedniej agencji marketingowej, gdzie jej szukać oraz udzielamy kilku praktycznych wskazówek odnośnie całego procesu zlecania promocji.

Oferta i cena

Pierwszymi elementami, po których możemy wybrać odpowiednie agencje seo, jest oferta oraz ocena. Zarówno agencja interaktywna, agencja marketingowa czy agencja seo mają na swoich stronach szczegółowo opisane oferty. W zależności od tego, na jaki zakres prac liczymy i chcemy zlecić, możemy porównać oferty kilku firm i wybrać tą, która będzie dla nas najkorzystniejsza. Jeśli wybierzemy kilka marek, które oferują odpowiedni zakres prac, warto porównać je pod względem cen. Może okazać się, że w różnych agencjach różnica w cenie za podobne usługi w podobnym zakresie jest spora. Dobrym rozwiązaniem może być również wybranie części usług w jednej agencji a części w drugiej. Jeśli chcemy np. zlecić audyt oraz pozycjonowanie możemy doprowadzić do sytuacji, że agencja seo będzie wykonywała sam audyt, a agencja interaktywna zajmie się pozycjonowaniem witryny lub odwrotnie. Najodpowiedniejszą agencją w tym wypadku będzie jednak agencja seo.

Opinie użytkowników w internecie

Ważnym elementem przy wybieraniu agencji, która będzie zajmowała się naszym projektem czy zleceniem, jest sprawdzenie opinii o niej w internecie. W sieci wielu użytkowników bardzo często korzysta z usług poszczególnych firm. Mogą oni dodawać np. komentarze i oceny na Google Maps, na forach internetowych czy stronach tematycznych. Dobrym miejscem na sprawdzanie drogą pantoflową opinii są social media. Wiele osób bardzo chętnie opisze swoją współpracę, a możliwość porozmawiania z klientem danej firmy będzie bezcenna. Agencja marketingowa może przedstawiać wiele zalet czy ofert, ale tylko sprawdzenie “u źródła” pozwoli poznać nam jej prawdziwe oblicze. Czytając opinie, będziemy mogli wywnioskować wiele rzeczy, których nie ujmuje się np. w spisach, ofercie czy portfolio. Z opinii klientów dowiemy się, jaka jest obsługa pracowników firmy, czy kontakt jest dobry oraz, czy wszystkie zamówienia są realizowane rzetelnie, oraz terminowo.

Portfolio realizacji i doświadczenie

Jeśli chcemy sprawdzić, czy dana agencja interaktywna lub agencja marketingowa będzie odpowiednim wyborem dla nas, warto skupić się na portfolio oraz doświadczeniu marki. Jest to element, który może powiedzieć nam bardzo dużo o danej agencji. Przeważnie każda agencja seo oferuje swoim klientom możliwość sprawdzenia zrealizowanych projektów, podając je w portfolio czy na stornie www. Dzięki temu w praktyczny sposób możemy obejrzeć wyniki pracy agencji (o ile są one widoczne) lub sprawdzić demo usługi np. raport, jaki otrzymamy z audytu naszej strony internetowej. Obrazuje to w pewien sposób produkt który kupujemy. Sprawdzimy zatem jakie elementy są ujęte w takim raporcie i będziemy mogli samodzielnie zdecydować czy taka usługa jest dla nas wystarczająca. Prześwietlenie agencji od strony zrealizowanych projektów powie nam najwięcej — zdecydowanie więcej niż suche fakty czy opisy. Jeśli agencja marketingowa sama nie podaje swoich realizacji, możemy ją o to po prostu poprosić. Agencja seo, która nie ma nic do ukrycia, z chęcią poda nam kilka przykładowych projektów, które wykonała i zaprezentuje wyniki prac. Czasami może się tak wydarzyć, jeśli agencja ceni prywatność klientów i nie chce ujawniać publicznie jakie projekty wykonywana oraz kto zlecał jej prace.

Pozycja na rynku

Dość istotnym elementem, o którym nie pamięta wiele osób, jest pozycja na rynku danej agencji seo. Jeśli chcemy wybrać odpowiednią agencję seo, warto sprawdzać, czy działa ona publicznie, np. prowadzi kanał na YouTube lub bloga. Gdy agencja taka prowadzi opiniotwórcze i merytoryczne kanały z wartościowym contentem, oznacza to, że posiada odpowiednich specjalistów oraz przykłada wagę do każdego szczegółu — nawet tak zaawansowanej promocji. Wybierając takie marki, przeważnie będziemy mogli liczyć na wysoki standard oraz wykonanie usługi przez lidera branżowego, który ma wielu odbiorców i dba o swoją renomę. Na pewno warto zwrócić na ofertę https://jazzseo.pl/

Gdzie szukać dobrych agencji?

Contentful Zarówno dobre agencje seo, agencja interaktywna czy agencja marketingowa mogą być ukryte wśród wielu innych firm w internecie. Istnieje jednak kilka miejsc oraz sposobów na wyszukiwanie tych najlepszych. Pierwsze kroki powinniśmy skierować do wyszukiwarki Google. Choć nie jest to dość ogólny kierunek, Google kładzie duży nacisk na dostarczanie precyzyjnych danych o firmach np. na podstawie ich ocen czy segregowania pod różnymi kątami. W wyszukiwarce Google, czy na Google Maps, możemy wyszukiwać agencji seo lokalnie — w danym miejscu, jeśli chcemy osobiście nawiązać kontakt. Wystarczy wpisać hasła “agencja interaktywna”, “agencja marketingowa” itp. Zostaną wtedy wyświetlone nam odpowiednie spisy z wynikami i będziemy mogli pozyskać wiele namiarów.

Dobrym miejscem na poszukiwanie agencji seo są również fora tematyczne odnośnie pozycjonowania, czy marketingu. Miejsca, jakie zrzeszają wiele osób z branży, a te doskonale potrafią polecać agencje, z którymi współpracowali i są zadowoleni z tej współpracy. Na forach możemy spotkać też spisy przydatnych oraz rzetelnych agencji seo, czy po prostu zapytać się w odpowiednim wątku o wartą uwagi agencję.

Pomocne w wyszukiwaniu namiarów będą też social media. Obecnie duża licząca się agencja seo lub agencja marketingowa posiada własny profil np. na Facebooku. Możemy skorzystać wyszukiwarki oraz ocen czy komentarzy i wyselekcjonować warte uwagi namiary. Na Facebooku istnieje również wiele grup tematycznych, na których również możemy poprosić o polecenie kilku agencji. Uzyskamy wtedy adresy www wraz z opiniami czy komentarzami, które będą weryfikowane przez innych użytkowników — co znacznie zminimalizuje celowe i nieuczciwe polecanie danej agencji.

spacer

Jeden komentarz do wpisu “Jak wybrać dobrą agencję seo i gdzie jej szukać?

Odpowiedz