Zdjęcie do artykułu nr 17

Polskie drogi ekspresowe – jak to wygląda?

Nie od dziś wiadomo, że mimo szeroko idących zmian, stan dróg w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia. Cały czas powstają nowe drogi, obwodnice, stare trasy poddawane są remontom w celu stałego ulepszania ich, ale to i tak mało.

Budowy i remonty dróg, powodują iż tu i teraz jest jeszcze gorzej. Jesteśmy zmuszeni uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na lepsze jutro. Drogi w Polsce ni jak mogą porównywać się to niemieckich autostrad, które nie dość, że są zacznie bardziej komfortowe to co istotne, darmowe. Jednak nie można zaprzeczyć, że na przestrzeni ostatnich kilku lat stan naszych krajowych dróg znacznie się poprawił a przemierzanie naszego kraju nie stanowi już najmniejszego problemu. Możemy śmiało określić, iż nasze drogi nie odbiegają znacznie od dróg naszych zachodnich sąsiadów a jeśli mielibyśmy porównywać się ze wschodem jesteśmy znacznym liderem przejezdności, jeśli można określić to takim mianem.

Polskie drogi oznaczane nazwą A

Polskie drogi oznaczane nazwą A, czyli nic innego jak po prostu autostrady. Nie jest ich w Polsce wbrew pozorom wcale tak mało. Nasz kraj liczy około dwóch tysięcy kilometrów autostrad. Wśród dróg oznaczonych literką A, wyróżniamy A2, biegnącą od Łodzi do Świecka, jest to częściowo system otwarty a częściowo system zamknięty, czyli jest określona stawka za jaką możemy podróżować tą drogą a uiszcza się ją w miejscu poboru opłat. Kolejną autostradą, którą możemy wyróżnić jest droga południowa, A4 łącząca Wrocław z Krakowem. Trzecia i tym samym ostatnią autostradą naszego kraju jest pomorska A1, którą możemy przedostać się z Torunia do Gdańska to jest droga w systemie zamkniętym, tym samym odcinkiem płatnym. Polskie autostrady to nie wszystko, mamy masę dróg ekspresowych, które niczym nie odbiegają od tych mianowanych literką A, co więcej niektóre z nich są znacznie lepsze i nowsze a różnią się jedynie tym, że są darmowe.

Drogi ekspresowe

Jak to jest z tymi drogami ekspresowymi, których mamy znacznie więcej niż autostrad, gdyż liczą aż około pięć tysięcy kilometrów i łączą praktycznie cały kraj. Cała trasa, którą możemy przemieścić się pomiędzy granicą Niemiecką a Ukraińską, czyli dokładnie przechodząca przez całą szerokość kraju, nie licząc kawałka autostrady jest drogą ekspresową. Z Warszawy do Wrocławia, całą drogę pokonujemy trasą ekspresową i co najważniejsze żaden jej fragment nie jest autostradą a tym samym z Warszawy do Wrocławia jedziemy za darmo i to w bardzo dobrych warunkach. Droga z Warszawy do Wrocławia jest jedną z świeższych dróg w naszym kraju, jedynym jej mankamentem jest ograniczona ilość stacji benzynowych i restauracji po drodze.

Reszta dróg krajowych

Cała reszta dróg krajowych jest stale remontowana, ale nie ma co ukrywać, iż większość z nich pozostawia wiele do życzenia. Drogi w Polsce są stale poddawane wszelkim ulepszeniom, ciągle ich stan jest poprawiany, cały czas powstają nowe trasy i na mapie planów budowy jest szereg wizji mających na celu budowę nowych tras. Podsumowując stan naszych dróg, możemy stwierdzić, że na przełomie ostatnich lat uległ znacznemu polepszeniu i pozostaje nam mieć nadzieję iż państwo nie spocznie na laurach i w następnym artykule, będzie można śmiało powołać się na kolejne trasy z Polskiej mapy dróg krajowych i autostrad.

Więcej informacji

Dowiedz się, jaka jest cena masy asfaltowej – więcej informacji znajdziesz na stronie czd.com.pl – budownictwo drogowe i produkty do remontów i budowy dróg.

spacer

Odpowiedz