Odrobina inspiracji to bardzo dużo, jeśli chodzi o pomysły na kreatywne konkursy w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy mają one na celu pozyskanie obserwujących, czy potencjalnych klientów.
Przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania, liczby obserwujących, potencjalnych klientów i świadomości marki. Jednak opracowanie strategii konkursu może być trudne.
Musisz wyznaczyć właściwe cele, wymyślić kreatywną koncepcję i upewnić się, że jest ona zgodna z Twoją marką.
Do tego dochodzi strona techniczna – organizowanie współpracy z influencerami i upewnienie się, że przestrzegasz wytycznych dotyczących konkursów w każdej sieci społecznościowej.
3 pomysły na konkursy w mediach społecznościowych zwiększające zaangażowanie
Jeśli chcesz uzyskać więcej polubień, komentarzy i udostępnień, wypróbuj te zabawne pomysły na konkursy w mediach społecznościowych.
1.Polub/udostępnij/komentuj, aby wygrać
Ludzie uwielbiają wygrywać nagrody i są gotowi promować Twoją markę, aby to zrobić. Wszystko, co musisz zrobić, to zaoferować nagrodę, którą Twoi docelowi odbiorcy byliby zainteresowani, a następnie poprosić ich o polubienie, udostępnienie lub skomentowanie Twojego posta, aby wziąć udział w konkursie.
Aby zwiększyć zasięg swojego konkursu, możesz również nawiązać współpracę z influencerem z Twojej branży, który ma podobną publiczność do Twojej.
Na przykład, jeśli jesteś marką biżuterii, możesz nawiązać współpracę z blogerką modową i zorganizować konkurs, w którym obserwujący wygrają biżuterię z Twojej kolekcji.
Albo, jeśli jesteś firmą zajmującą się zdrową żywnością, możesz nawiązać współpracę z marką fitness, aby rozdawać artykuły do domowej siłowni i zdrowe przekąski.
- Kreatywne konkursy wideo
Treści wideo sprawiają, że odbiorcy są aktywni i zaangażowani w konkurs, a także wprowadzają zupełnie nowy poziom kreatywności.Aby przeprowadzić konkurs wideo, możesz poprosić swoich obserwujących o przesłanie krótkiego klipu związanego z tematem konkursu, a następnie wybrać zwycięzcę na podstawie kreatywności, oryginalności lub innych wybranych kryteriów. - Konkursy fotograficzne
Proszenie odbiorców o przesyłanie zdjęć związanych z marką to łatwy i przyjemny sposób na zachęcenie do udziału. Ponadto daje to mnóstwo kampanii z treściami generowanymi przez użytkowników, które można wykorzystać w przyszłych postach i kampaniach w mediach społecznościowych.W przypadku konkursów fotograficznych możesz poprosić ludzi o:-przesłanie zdjęcia przedstawiającego ich samych korzystających z produktu
-udostępnienie zdjęcia, na którym wykonują czynność związaną z kampanią
-pokazanie, w jaki kreatywny sposób wykorzystali Twój produkt.
3 pomysły na konkursy w mediach społecznościowych zwiększające liczbę obserwujących
Skorzystaj z tych kreatywnych pomysłów na konkursy w mediach społecznościowych, aby zdobyć więcej zaangażowanych obserwujących.
1.Konkursy z oznaczaniem znajomych
Proszenie obserwujących o oznaczenie znajomych w poście lub komentarzu to łatwy sposób na zwiększenie liczby obserwujących dzięki konkursom w mediach społecznościowych.
Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć post z gratisami, w którym poprosisz obserwujących o oznaczenie znajomego (lub trzech znajomych), aby mieć szansę na udział w konkursie. Możesz nawet zaoferować dodatkowe wpisy za każdego znajomego, którego otagują.
2.Śledź, aby wygrać
Pomiń pogawędki i przejdź od razu do rzeczy – poproś użytkowników o śledzenie Twojej strony w mediach społecznościowych, aby mieć szansę na wygraną.
To takie proste!
3.Powtarzające się konkursy losowania
Podczas gdy zdobycie grupy nowych obserwujących poprzez konkurs w mediach społecznościowych wygląda dobrze w danym momencie, nie będzie miało większego znaczenia, jeśli przestaną Cię obserwować, gdy tylko konkurs się zakończy.
Gdy już zdobędziesz osoby obserwujące Twoje konto, będziesz chciał je tam zatrzymać. Oznacza to, że musisz zaoferować im wartość wykraczającą poza sam konkurs.
Świetnym sposobem na to jest organizowanie cyklicznych konkursów w mediach społecznościowych. Może to być cotygodniowe lub comiesięczne losowanie, w którym rozdajesz nagrodę w stałych odstępach czasu.
Aby uatrakcyjnić ofertę, możesz za każdym razem oferować inne nagrody, a nawet zwiększać ich wartość w miarę upływu czasu.
Ważne jest, aby dostosować strategię kreatywnych konkursów w mediach społecznościowych do celów i wartości Twojej marki. Pamiętaj o zasadach i wytycznych każdej platformy społecznościowej, na której przeprowadzasz konkursy, aby uniknąć problemów prawnych czy naruszenia regulaminów. Zbieraj opinie i reakcje swojej społeczności, ucz się na błędach i dostosowuj swoje działania, aby stale rozwijać się w świecie mediów społecznościowych.