news-1592299_1280

PR – czyli co agencja robi, by marka była zauważona?

Kiedy mówisz public relations, większość ludzi myśli o media relations. I to jest jedna część pracy, ale jest wiele innych części tego, co robi firma public relations.

Agencje PR pomagają swoim klientom budować i chronić ich reputację. Znają branżę komunikacyjną i mogą pomóc kierować klientów przez pole minowe uwagi publicznej. Ich zadaniem jest wymyślanie innowacyjnych pomysłów, aby ich klienci zostali zauważeni.

Oto zestawienie usług, które firma public relations może zaoferować.

Relacje z mediami

Głównym zadaniem jakie ma pr agency poland, jeśli chodzi o relacje z mediami, jest przełożenie tego, co oferuje klient, na pozytywne, warte wiadomości historie. Celem agencji jest promowanie produktów i/lub ekspertów poprzez zasięg w telewizji, radiu, czasopismach, gazetach i Internecie. Różni się to od płatnej reklamy, ponieważ relacja jest bezpłatna i napisana przez dziennikarza, a nie przez samego klienta. Praca konsultanta PR w dziedzinie mediów może obejmować pisanie komunikatów prasowych i prezentacji, pisanie przemówień, planowanie wydarzeń i networking.

Szkolenie medialne

Firmy PR organizują wywiady z ekspertami lub rzecznikami prasowymi na tematy związane z ich produktem, aby uzyskać doniesienia prasowe. Aby pomóc mówcy w jasnym i zwięzłym przekazie, firma public relations może zapewnić mu szkolenie medialne. Szkolenie medialne może obejmować poprawę zaufania klienta do wystąpień publicznych, nauczenie go mowy ciała i tonu głosu oraz opracowanie odpowiedzi na trudne pytania.

Komunikacja cyfrowa

Firmy PR dbają o obecność swoich klientów w sieci, m.in. opracowując treści, optymalizując strony internetowe, zarządzając mediami społecznościowymi i zarządzając kampaniami reklamowymi.

Komunikacja wewnętrzna

Firmy PR pomagają swoim klientom komunikować się wewnętrznie z pracownikami firmy. Może to obejmować wszystko, od regularnych aktualizacji firmy po informowanie o głównych zmianach w organizacji.

Relacje finansowe

Firmy PR pomagają swoim klientom komunikować się z inwestorami i akcjonariuszami. Agencja utrzymuje inwestorów na bieżąco z danymi dotyczącymi wyników firmy i aktualnościami, a także może pomóc firmom w informowaniu potencjalnych inwestorów o możliwościach finansowych.

Stosunki rządowe

Firmy korzystają z agencji PR, aby pomóc wprowadzić zmiany w polityce rządu i zachęcić decydentów do innego myślenia. Firmy PR pomagają organizacjom komunikować swoje pomysły w celu kształtowania polityki rządu.

Komunikacja kryzysowa

Firmy PR mogą pomóc firmom poruszać się po potencjalnym polu minowym komunikacji, które pojawia się, gdy organizacje napotykają problemy lub negatywne relacje w mediach.

Zarządzanie mediami społecznościowymi

Firmy PR mogą zarządzać marką klienta w kanałach społecznościowych. Obejmuje to pisanie i publikowanie treści oraz odpowiadanie na pozytywne lub negatywne komentarze w celu budowania zaangażowania. Agencje PR mogą również oferować szkolenia, dzięki którym pracownicy wiedzą, jak najlepiej reprezentować markę w Internecie.

Wsparcie

Firmy PR mogą pomóc menedżerom budować reputację liderów myśli i ekspertów w swoich dziedzinach. Robią to, łącząc szkolenia medialne, relacje z mediami i budowanie profilu cyfrowego. Firmy PR często organizują regularne rady dla kadry kierowniczej wyższego szczebla w sprawach komunikacyjnych, które mogą mieć wpływ na ogólne wyniki organizacji.

spacer

Odpowiedz