Oto coś, co można zauważyć: odnoszący sukcesy liderzy prawie zawsze potrafią zwięźle wyartykułować, w czym są dobrzy – i dlaczego jest to cenne dla ich firmy. To krytyczny powód, dla którego dotarli tam, gdzie są dzisiaj. Nie tylko wyrzeźbili dla siebie cenne nisze, ale także zbudowali swoją karierę właśnie wokół nich.
Zanim więc zaczniesz wspinać się po szczeblach kariery, warto zadać sobie pytanie: „Czy moja drabina jest oparta o właściwy budynek?” Mam na myśli to, że: Twój plan kariery musi dotyczyć czegoś więcej niż tylko znalezienia się w następnej pracy i następnej po niej. Zrównoważony, długoterminowy postęp przychodzi łatwiej, gdy zaczynasz na właściwej trajektorii – owszem warto dowiedzieć się, jakie kierunki są przyszłościowe z pomocą takich źródeł jak: https://allthejobs.pl/porady/kariera/branze-przyszlosci,17 ale zamiast zobowiązać się do po prostu „pójścia do przodu”, zrób autorefleksję i zidentyfikuj lub niszę kariery właściwą dla siebie – a potem podążaj za tym.
Poznaj swoją wizję, wartości i cele
Określ swoją osobistą wizję, wartości i cele, ponieważ jeśli je masz, wiesz, dokąd chcesz się udać. To pomaga dostrzec, kiedy istnieją możliwości, które pasują do tej wizji. Uniemożliwia ci podążanie ścieżką niezgodną z tym, w co wierzysz. Taka znajomość wyznawanych wartości chroni Cię przed złymi decyzjami zawodowymi. Jeśli mamy jasne wyobrażenie o naszych osobistych wartościach, nie podejmujemy się rzeczy, które powodują, że poświęcamy naszą samoocenę lub uczciwość.
Określ swoją pasję i określ, gdzie pasuje
Poznaj swoją pasję i oceń, jak pasuje do Twojej roli, Twojej firmy i strategii firmy. Aby to zrobić, zastanów się, czym pasjonujesz się w swojej karierze. Jakie zadania raczej dodają ci energii niż wyczerpują? Nad czym pracujesz, gdy jesteś „w swojej strefie” lub „w strumieniu”? Jakie obszary zawodowe możesz dalej odkrywać bez znudzenia? To są rzeczy, którymi powinieneś się kierować, biorąc pod uwagę swoją ścieżkę kariery i strategię biznesową swojego pracodawcy. Czy jest już dobre dopasowanie, czy też musisz wkroczyć w nową rolę, firmę lub ścieżkę, którą naprawdę pasjonujesz?
Rozwiń swój własny styl
Poznaj swoje mocne strony i rozwijaj własny styl. Dowiedz się, co działa w Twoim przypadku i popracuj nad dopasowaniem tego procesu do Twoich mocnych stron. Patrz, jak inni odnoszą sukcesy ale staraj się nie naśladować ich podejścia, jeśli nie pasuje to do twoich umiejętności. Rozważ własny styl przywództwa. Ze wszystkich istniejących technik motywowania i angażowania innych, które przychodzą ci najłatwiej? Jeśli jeszcze nie zidentyfikowałeś swojego stylu przywództwa, zapytaj osoby, które dobrze Cię znają – takie jak Twój menedżer, mentor lub zaufany współpracownik. Czy przewodzisz, sprawiając, że ludzie czują się częścią zespołu, czy też odwołując się do motywacyjnych motywatorów każdej osoby? Czy przewodzisz, prezentując przekonującą logikę, czy rzucając każdemu wyzwanie? Wymyśl więc swój styl przywództwa, a następnie znajdź rolę, w której możesz go wykorzystać i być za to docenionym.