IMG_20171208_0008

STS Fryderyk Chopin

 

 

Zaglowiec „Fryderyk Chopin” został zbudowany w 1992 roku w Gdyni przez Fundację Międzynarodową Szkoła pod Żaglami jako statek przeznaczony do rejsów szkolnych z młodzieżą. W pierwszym roku istnienia zatriumfował w regatach transatlantyckich Columbus — uplasował się na trzeciej pozycji i tym samym udowodnił zdol-ność do rozwijania dużych prędkości.

W 1996 roku został przejęty przez Kredyt Bank jako rekompensata za niespłacony kredyt. Dwa lata później w czarterze dla Chrześcijańskiej Szkoły pod Żaglami odbył rejs dookoła Ameryki Południowej i 22 stycznia 1999 roku opłynął przylądek Horn. W 2000 roku bryg został zakupiony przez Europejską Wyższą Szkołę Prawa i Administracji w Warszawie.

Statek kontynuował rejsy z młodzieżą, wśród których na uwagę zasługują roczny czarter kanadyjskiej Class Afloat w 2008 roku i rejs promujący Polskę w Europie pod hasłem „Polska. Chopin. The Course” zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną. 29 października 2010 roku podczas silnego sztormu żaglowiec utracił oba maszty i został odholowany do brytyjskiego Falmouth.

W 2011 roku po naprawie takielunku sprzedano firmie 3Oceans, a nowy armator postanowił wykorzystywać go zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, m.in. organizując na pokładzie cykliczne szkolne rejsy transatlantyckie dla młodzieży pod nazwą Niebieska Szkoła. Jest to jedyny polski żaglowiec, na którym młodzi ludzie mogą odbyć rejs transatlantycki.

IMG_20171208_0008

Żaglowiec STS Fryderyk Chopin

IMG_20171208_0008(0)

DANE TECHNICZNE

Typ ożaglowania: bryg

Powierzchnia ożaglowania: 1200 m2

Długość: 55,5 m

Materiał kadłuba: stal

Port macierzysty: Szczecin, Polska

spacer

Odpowiedz