Zaglowiec „Fryderyk Chopin” został zbudowany w 1992 roku w Gdyni przez Fundację Międzynarodową Szkoła pod Żaglami jako statek przeznaczony do rejsów szkolnych z młodzieżą. W pierwszym roku istnienia zatriumfował w regatach transatlantyckich Columbus — uplasował się na trzeciej pozycji i tym samym udowodnił zdol-ność do rozwijania dużych prędkości.
W 1996 roku został przejęty przez Kredyt Bank jako rekompensata za niespłacony kredyt. Dwa lata później w czarterze dla Chrześcijańskiej Szkoły pod Żaglami odbył rejs dookoła Ameryki Południowej i 22 stycznia 1999 roku opłynął przylądek Horn. W 2000 roku bryg został zakupiony przez Europejską Wyższą Szkołę Prawa i Administracji w Warszawie.
Statek kontynuował rejsy z młodzieżą, wśród których na uwagę zasługują roczny czarter kanadyjskiej Class Afloat w 2008 roku i rejs promujący Polskę w Europie pod hasłem „Polska. Chopin. The Course” zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną. 29 października 2010 roku podczas silnego sztormu żaglowiec utracił oba maszty i został odholowany do brytyjskiego Falmouth.
W 2011 roku po naprawie takielunku sprzedano firmie 3Oceans, a nowy armator postanowił wykorzystywać go zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, m.in. organizując na pokładzie cykliczne szkolne rejsy transatlantyckie dla młodzieży pod nazwą Niebieska Szkoła. Jest to jedyny polski żaglowiec, na którym młodzi ludzie mogą odbyć rejs transatlantycki.
DANE TECHNICZNE
Typ ożaglowania: bryg
Powierzchnia ożaglowania: 1200 m2
Długość: 55,5 m
Materiał kadłuba: stal
Port macierzysty: Szczecin, Polska