Bark „Artemis” został zbudowany w Norwegii w 1926 roku jako statek wielorybniczy i pełnił tę funkcję do końca lat 40. XX wieku, pływając w trudnych rejonach skrajnych szerokości geograficznych obu półkul. W latach 50. XX wieku jednostka została przekształcona we frachtowiec i pływała z Azji do Ameryki Południowej do czasu, gdy konkurencja na tej trasie stała się zbyt silna.
W 2001 roku statek przeszedł w ręce nowych właścicieli, którzy przywrócili mu dawny elegancki wygląd żaglowca rejowego. Ładownie, gdzie dawniej trzymano wielorybie mięso, przekształcono w czternaście komfortowych kabin dla gości. Statek ma system centralnego ogrzewania oraz nowoczesny sprzęt nawigacyjny i radiokomunikacyjny. Bark jest przystosowany do rejsów z turystami z wysokimi wymaganiami, ma więc bogate wyposażenie hotelowe i profesjonalną kuchnię. Podczas jedno-dniowych wycieczek dopuszczalna liczba pasażerów na pokładzie to 120, a w kabinach jest miejsce dla 36 osób.
Rejon żeglugi obejmuje wody mórz Bałtyckiego, Północnego oraz Śródziemnego, w ofercie są jednak również eskapady w dalsze rejony świata. Jedną z takich podróży była zaplanowana na 2014 roku wyprawa żeglarska na Spitsbergen. Prędkość osiągana przez jednostkę pod żaglami to maksymalnie dziewięć węzłów, przy czym na silniku jest to jedynie siedem węzłów.
DANE TECHNICZNE
Typ ożaglowania: bark
Powierzchnia ożaglowania: 1050 m2
Długość: 59 m
Materiał kadłuba: stal
Port macierzysty: Franeker, Holandia