Żaglowiec powstał w niemieckiej stoczni Luhring, gdzie został oddany do użytku jako szkuner w 1911 roku. W marcu 1924 roku sprzedano jednostkę Szwecji, gdzie przechrzczono ją na „Sam”.
Kolejna zmiana właściciela nastąpiła już po dwóch latach — szkuner przeszedł w posiadanie firmy KH Hendriksson i został wyposażony w silnik. Przez kolejne 30 lat jednostka była wykorzystywana jako frachtowiec o nazwie „Merry” na wodach północnej Europy.
Po wejściu na mieliznę w 1955 roku została wyremontowana, po czym jako „Rose Marie” była używana do połowów w okolicy Islandii. W 1960 roku przywrócono poprzednią nazwę „Merry”. W 1970 roku żaglowiec uległ poważnemu zniszczeniu przez pożar i dopiero w 1973 roku został kupiony przez Anglika Anthony’ego Timbsa, a następnie poddany naprawie w stoczni Feversham.
Co ciekawe, Timbs pozyskiwał surowce do odbudowy z niestandardowych źródeł — przykładowo drewno na pokład pochodzi ze starego parkietu tanecznego. Ukończony i otaklowany jako bryg o nazwie „Eye of the Wind” żaglowiec wyruszył w podróż dookoła świata.
Po jej zakończeniu w 1978 roku znów wypłynął na dalekie wody, tym razem na dwa lata w wyprawie Operation „Drake”. Jednostka wielokrotnie grała w filmach, w tym w produkcji Biały szkwał w reżyserii Ridleya Scotta. W 1990 roku statek wziął udział w obchodach 200-lecia osadnictwa na Pitcairn Island na Pacyfiku, po czym opłynął przylądek Horn.
W 2000 roku bryg został sprzedany duńskiemu biznesmenowi, który wyposażył go w nowoczesny sprzęt, zachowując jednocześnie klasyczny styl jednostki. Po jego śmierci w 2009 roku żaglowiec przejęła firma Forum dysponująca nim do dziś.
DANE TECHNICZNE
Typ ożaglowania: bryg
Powierzchnia ożaglowania: 750 m’
Długość: 40,2 m
Materiał kadłuba: stal
Port macierzysty: Jersey, Wielka Brytania