SV „Grossherzogin Elisabeth” została zbudowana w 1909 roku w stoczni Scheepswerft Jan Smit w holenderskim Alblasserdam jako żaglowiec „San Antonio” mający zastąpić inny frachtowiec o tej nazwie, który zatonął wskutek kolizji na morzu.
W 1914 roku „San Antonio” wszedł na mieliznę u wybrzeży Maroko, a w 1929 roku przewrócił się w okolicy Kopenhagi. Ponieważ statek udało się uratować, został przekształcony w jednostkę handlową do żeglugi przybrzeżnej. Przez lata żaglowiec zmieniał właścicieli, pozostawał jednak pod holenderską banderą. Od 1940 roku służył w Wielkiej Brytanii do transportu ewakuacyjnego.
W 1947 roku sprzedano go do Szwecji, gdzie najpierw pod nazwą „Buddi”, a później „Santoni” zaopatrywał nadmorskie miasta. Dopiero w 1973 roku kupił go Niemiec Hartmut Paschburg, właściciel firmy żeglugowej, który przebudował jednostkę na statek pasażerski. Pod nazwą „Ariadne” pływał po Morzu Śródziemnym do 1982 roku, a następnie został sprzedany do Wesermarsch, gdzie powstał klub żeglarski Schulschiffverein „Grossherzogin Elisabeth”, który jest właścicielem jednostki do dziś.
Od 1993 roku „Grossherzogin Elisabeth” pływa głównie jako statek szkolny z bazą w Elsfleth. Co ciekawe, nadane statkowi w Niemczech imię ma upamiętniać inną jednostkę, która kiedyś nosiła tę nazwę, a obecnie pływa jako „Duchesse Anne”.
DANE TECHNICZNE
Typ ożaglowania: szkuner
Powierzchnia ożaglowania: 1010 m’
Długość: 63,7 m
Materiał kadłuba: stal
Port macierzysty: Elsfleth, Niemcy