Nowoczesne jednostki pływające są wręcz naszpikowane elektroniką i systemami, które mają zapewnić załodze wygodną pracę, a pasażerom bezpieczeństwo podczas długiego rejsu. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie rozwiązania, które sprawdzają się na lądzie, będą równie sprawdzone w czasie podróżowania po morzach i oceanach.
Wiele sprawdzonych systemów, z jakich chętnie korzystają właściciele jednostek pływających, działa w porcie lub w pobliżu brzegu. Sprawdzają się więc w czasie cumowania i przerwy w rejsie, mogą być dobrym rozwiązaniem na jeziorach czy innych mniejszych akwenach, jednak problemem może być wypłynięcie na pełne morze. Dotyczy to wszystkich systemów internetowych, które wymagają odpowiedniego zasięgu. Dlatego też na jednostkach pływających w dalekie rejsy o wiele lepiej sprawdzają się systemy satelitarne. Wybór rozwiązań jest dosyć duży, wszystko zależy od tego, jakie zadania ma jednostka pływająca, jak jest duża i dokąd się wybiera.
Nowoczesne systemy informatyczne
Zaawansowane technologicznie systemy informatyczne i telekomunikacyjne są doskonałym wsparciem dla funkcjonowania jednostki pływającej. Szczególnie wtedy, gdy jest to duży statek pasażerski, na którym jednocześnie znajduje się nawet kilka tysięcy osób. Wtedy z pewnością oblegany jest dział obsługi klienta, recepcja oraz inne działy, które dbają o spokojny i bezproblemowy wypoczynek. Osoby, które zajmują się obsługą telefoniczną klientów na statku, powinny być wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu system contact center, dzięki czemu będą mogli reagować szybko na każde zgłoszenie. Na pewno będzie to przydatne w sytuacji, gdy pasażerowie zgłaszać będą awarie, usterki lub jakiekolwiek inne problemy, które utrudniają im cieszenie się z dalekomorskiej podróży.
Wiele rozwiązań dla biznesu
Świetnej klasy rozwiązania informatyczne sprawdzają się na statkach, pozwalają na usprawnienie komunikacji i zapewnienie coraz lepszej obsługi klienta. Nowoczesne oprogramowanie doskonale sprawdza się także we wszystkich innych branżach, w których trzeba zapanować nad dużą ilością informacji, zgłoszeń, kontaktów na linii klient – firma. Przyda się więc dobre oprogramowanie do zbierania zgłoszeń z różnych miejsc, między innymi infolinii, chatu, mesengera, a także innych komunikatorów, z których klienci korzystają na co dzień. Ciekawym rozwiązaniem może być również, program do windykacji który przyda się w bankach, firmach pożyczkowych i innych biznesach związanych z finansami. Dzięki temu można automatycznie zapanować nad wysyłanymi wiadomościami, mailami czy ponagleniami. Generowane automatycznie wiadomości są obarczone dużo niższym ryzykiem błędów i pomyłek niż te, które są pisane i wysyłane ręcznie. Jeśli firma chce mieć pewność, że jej komunikacja z klientem jest na najwyższym poziomie, warto inwestować w sprawdzone, przetestowane rozwiązania. Choć jest to dodatkowy wydatek, na pewno szybko się zwróci w postaci lepszego prosperowania firmy czy instytucji.