CCF20140103_00029 (Kopiowanie)

Żaglowiec szkolny KAIWO MARU II – Japonia

Wodowanie:1989 rok

Stocznia: stocznia Uraga, Yokosuka, Japonia

Armator: Ministerstwo Transportu, Tokio, Japonia

Bandera: japońska

Ożaglowanie: czteromasztowy bark

Typ: statek szkolny

Materiał: stal

Długość: 110.09 m

Szerokość: 13,8 m

Zanurzenie: 6,6 m

Wyporność: 4665 t

Powierzchnia żagli: 2760 m2

Napęd pomocniczy: 2 x 1500 KM Daihatsu – dwuśrubowy, 2 x 600 KM – dwuśrubowy

Załoga: 190 osób

Sposób użytkowania: statek szkolny

CCF20140103_00029 (Kopiowanie)

Nippon Maru I zakończył służbę na morzu w 1984 roku, a pięć lat później opuszczono banderę ostatni raz na Kaiwo Maru I. Obydwa zostały zastąpione parą nieco większych, bliźniaczych jednostek. Projekty żaglowców zostały wykonane w Japonii z wykorzystaniem komputerów, przeprowadzono też liczne próby modeli kadłuba w specjalnych zbiornikach oraz testy ożaglowania, omasztowania i takielunku w specjalnych zbiornikach aerodynamicznych. Nowe rozwiązania technologiczne okazały się bardzo udane. Tylko w niewielkim stopniu zmienił się układ pomieszczeń, wysokość masztów i ożaglowanie w zasadzie nie uległy zmianom. Zachowano maszty o tradycyjnej konstrukcji: kolumna stanowi jednolitą całość ze stengą. Na nowych żaglowcach zastosowano galiony – pozłacane rzeźby przedstawiające młode kobiety. W ciągu prawie 60 lat Kaiwo Maru I przepłynął 1 050 000 mil morskich a na jego pokładzie szkoliło się 11000 kadetów. Podczas wojny obydwa barki pełniły funkcję statków szkolnych dla oficerów. Pływały wyłącznie na silniku – wszystkie reje zdjęto.

 

 

spacer

Odpowiedz