Wodowanie: 1938 r
Stocznia: Hamburg, Niemcy
Armator: Rumunia
Bandera: rumuńska
Ożaglowanie: bark
Typ: żaglowiec szkolny
Materiał: stal
Długość: 82,28 m
Szerokość: 12 m
Zanurzenie: 5,2 m
Wyporność: 1760 ton
Powierzchnia żagli: 1748 m2
Napęd pomocniczy: 1100 KM MAC
Załoga: 185 osób
Sposób użytkowania: żaglowiec szkolny
[huge_it_slider id=”22″]
Żaglowcowi nadano nazwę MIRCEA na cześć Mirczy Starego (1386-1418), władcy Wołoszczyzny, który odebrał Turkom Dobrudżę i dbał o rozwój żeglugi, dzięki czemu za jego panowania hospodarstwo wołoskie, obejmujące część ziem dzisiejszej Rumunii stało się krótko państwem prowadzącym handel morski. Stępkę pod żaglowiec położono 15 kwietnia 1938 roku, zwodowano kadłub 22 września, a kompletnie wyposażony żaglowiec dostarczono zleceniodawcy 16 stycznia 1939 roku. Bark odbywał rejsy do lat 1990 jako żaglowiec szkoleniowy, kiedy to stwierdzono, że wymaga generalnego remontu. Jak obliczono, trzeba by za to zapłacić około 5 milionów dolarów. Prace remontowe miały się rozpocząć we francuskiej stoczni w Rouen, jednak kontrakt nie został podpisany. Rumuni obawiali się, że nie zdołają zebrać tak ogromnej sumy. Od tamtej pory nie ma żadnych informacji o Mircei. Bark prawdopodobnie stoi zacumowany gdzieś w Konstancy, czekając, aż zostaną zebrane pieniądze na remont.
kupiłbym