Wodowanie: 1984 r
Stocznia: stocznia Uraga , Yokosuka, Japonia
Armator: Ministerstwo Transportu , Tokio, Japonia
Bandera: japońska
Ożaglowanie: czteromasztowy bark
Typ: statek szkolny
Materiał: stal
Długość: 110,09 m
Szerokość: 13,8 m
Zanurzenie: 6,29 m
Wyporność: 4730 t
Powierzchnia żagli: 2760 m2
Napęd pomocniczy: 2x 1500 KM , Yokosuka
Załoga: 190 osób
Sposób użytkowania: statek szkolny
Nippon Maru I zakończył służbę na morzu w 1984 roku, a pięć lat później opuszczono banderę ostatni raz na Kaiwo Maru I. Obydwa zostały zastąpione parą nieco większych, bliźniaczych jednostek. Projekty żaglowców zostały wykonane w Japonii z wykorzystaniem komputerów, przeprowadzono też liczne próby modeli kadłuba w specjalnych zbiornikach oraz testy ożaglowania, omasztowania i takielunku w specjalnych zbiornikach aerodynamicznych. Nowe rozwiązania technologiczne okazały się bardzo udane. Tylko w niewielkim stopniu zmienił się układ pomieszczeń, wysokość masztów i ożaglowanie w zasadzie nie uległy zmianom. Zachowano maszty o tradycyjnej konstrukcji: kolumna stanowi jednolitą całość ze stengą. Na nowych żaglowcach zastosowano galiony – pozłacane rzeźby przedstawiające młode kobiety. W ciągu prawie 60 lat Kaiwo Maru I przepłynął 1 050 000 mil morskich a na jego pokładzie szkoliło się 11000 kadetów. Podczas wojny obydwa barki pełniły funkcję statków szkolnych dla oficerów. Pływały wyłącznie na silniku – wszystkie reje zdjęto.