Modele wykonano według planów modelarskich w skali 1:72. Wielkość ta pozwala na odwzorowanie detali i w pełni oddaje piękno żaglowców. Jest także odpowiednia do zaprezentowania walorów dekoratorskich.
Szczegółowe zdjęcia z poszczególnych etapów budowy modeli można obejrzeć, klikając nazwę modelu (po lewej stronie)
Budowa :
Kadłub o konstrukcji wręgowej, klejony klejem stolarskim, wodoodpornym, klasy D3.
Wręgi- tektura grubości 2,5 mm, impregnowana klejem introligatorskim, dwukrotnie.
Wypełnienie kadłuba- pianka poliuretanowa, niskorozprężna, mata szklana, żywica epoksydowa.
Pierwsze poszycie- pasy tektury grubości 0,5 mm impregnowane klejem stolarskim (rakoll).
Drugie poszycie- paski – fornir 0,8 mm.
Całość szpachlowana czterokrotnie, ze szlifowaniem międzywarstwowym, elastyczną szpachlówką do drewna twardego (Dukra).
Po każdym szlifowaniu kadłub delikatnie malowany rozcieńczoną farbą akrylową (Chromoacryl).
Pokłady- paski forniru, malowane akrylem, przecierane i retuszowane na krawędziach.
Maszty i reje- drewno jesionowe.
Olinowanie stałe- linki 0,5 mm, 0,7 mm, 1 mm, 1.3 mm, 1,8 mm.
Olinowanie ruchome- linki 0,15 mm, 0,25 mm, 0,5 mm, 0,75 mm.
Całość modelu- kadłub, maszty, reje, wyposażenie pokładu, zabezpieczone akrylowym lakierem bezbarwnym o wysokiej odporności na ścieranie.
Wyposażenie pokładu, jufersy, bloczki, schodnie, gretingi, kabestan, kotwice metalowe, liny bawełniane, są akcesoriami szkutniczymi firm Oc Cre, Mamoli, Constructo, Amati.