Poniżej znajdziesz listę kontrolną projektu strony internetowej – będzie ona przydatna dla firm zajmujących się marketingiem morski, jest także skierowana do branży superjachtów, biorąc pod uwagę punkty, które są szczególnie istotne w tej branży.
Projekt strony internetowej i lista kontrolna użyteczności
Poza podstawowymi aspektami, jakie zawsze mają znaczenie jeśli chodzi o tworzenie stron www – jak zoptymalizowana treść i starannie przemyślana funkcjonalność – tutaj pojawią się pewne pytania, które należy zadać swojemu projektantowi stron internetowych, aby upewnić się, że Twoja witryna jest przyjazna dla użytkowników jachtów, firm morskich i powiązanych z nimi użytkowników.
Przed sfinalizowaniem nowego projektu strony internetowej zapytaj:
-
Czy moja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?
-
Czy można ją oglądać w pełni, a wszystkie funkcje są całkowicie wykorzystywane na urządzeniach mobilnych?
Dzięki udostępnianiu informacji od Google, że jego zapytania dotyczące wyszukiwarek mobilnych w końcu przewyższają te, które pojawiają się na urządzeniach komputerowych (o wielkości ekranu powyżej sześciu cali) w- od tamtej pory znaczenie stron mobilnych stale rośnie, dlatego pierwszym pytaniem, które należy zadać, jest to, czy Twoja nowa strona jest zoptymalizowana dla użytkowników mobilnych – tym bardziej iż na jachtach głównie za pomocą urządzeń takich jak smartfon czy tablet przegląda się internet.
Tradycyjne strony internetowe nie wyświetlają się automatycznie we właściwej formie na urządzeniach mobilnych, w tym na smartfonach i tabletach. Zamiast tego twoja strona internetowa musi zostać utworzona jako projekt “responsywny” lub “adaptacyjny”, aby zmienić rozmiar ekranu na odpowiedni rozmiar ekranu lub rozdzielczość urządzenia (urządzeń), na którym jest on oglądany. Inne alternatywy to tworzenie samodzielnej witryny mobilnej z własnym m. URL. Dowiedz się więcej o opcjach projektowania stron internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych od swojego projektanta.
Utworzenie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych może być nieco droższe i będzie wymagać więcej pracy, z dodatkową witryną do pozycjonowania i zarządzania, ale jeśli użytkownicy dokonają zakupu za pośrednictwem witryny, jest to funkcja, która może pomóc w odzyskaniu dodatkowych kosztów. w końcu. Coraz więcej kapitanów i załoga dokonuje zakupów i zapytań z wykorzystaniem urządzeń mobilnych podczas podróży po świecie, dlatego warto o tym myśleć.
Dbając o to, by Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych, liczysz na zmniejszenie współczynnika odrzuceń i zwiększenie zaangażowania online, ponieważ użytkownicy mogą łatwiej znaleźć potrzebne informacje i mogą łatwiej poruszać się po witrynie.
-
Czy moja strona internetowa jest kompatybilna z różnymi przeglądarkami?
-
Czy będzie wyświetlana zgodnie z zamierzeniami w różnych przeglądarkach internetowych – w tym w przeszłości i obecnie?
Tak jakby nie było wystarczająco dużo do rozważenia z kompatybilnością sieci na wielu urządzeniach, twoja strona powinna być kompatybilna z wieloma przeglądarkami, poprawnie wyświetlać się z popularnymi przeglądarkami w ich poprzednich i obecnych wersjach oraz na różnych urządzeniach / systemach operacyjnych. Dobry projektant musi o tym pamiętać!