Przemysł opakowaniowy stale się rozwija ze względu na szereg czynników – w szczególności nowe postępy technologiczne i innowacje, rosnące zapotrzebowanie na zrównoważone opcje oraz rosnące zapotrzebowanie klientów na wygodę bez utraty jakości.
Oczywiście opakowanie ma duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów i jest kluczowym elementem budowania marki, zróżnicowania produktów i atrakcyjności półki. Obecnie dostępne są różne rodzaje opakowań – Niupak – opakowania foliowe są doskonałym przykładem jedno z nich.
Nadążając za najnowszymi trendami i innowacjami, aby wyprzedzić konkurencję, producenci muszą także zmagać się z rosnącymi kosztami surowców, stale zmieniającym się obliczem handlu elektronicznego i różnymi naciskami na rentowność.
Aby pomóc obniżyć koszty przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej możliwej wydajności pakowania, przy wyborze opakowania produktu należy pamiętać o następujących kluczowych czynnikach.
Widoczność produktu
Ludzie są wizualnymi stworzeniami. Kształt, rozmiar, kolor i elementy marki opakowania – a także lokowanie produktu – wywołują pierwsze wrażenie na konsumentach. Wszystkie te czynniki odgrywają kluczową rolę w sukcesie produktu. Jeśli np. Produkt jest atrakcyjny wizualnie, opakowanie powinno zawierać zdjęcie samego produktu lub pokazywać go przez okienko lub całkowicie przezroczyste opakowanie będzie dobrym pomysłem.
Przemysł kosmetyczny i zabawkarski często wykorzystuje unikalne, dobrze widoczne opakowania, aby przybliżyć konsumentom jak najbliżej rzeczywistych produktów bez ryzyka ich uszkodzenia.
W takich scenariuszach należy wziąć pod uwagę dane demograficzne. Młodszych odbiorców zazwyczaj przyciąga jasny i odważny wygląd, podczas gdy starsi widzowie zazwyczaj przedkładają funkcję nad wygląd.
Łatwość użycia
Badania wykazały, że frustracja konsumentów związana z trudnymi do otwarcia opakowaniami przewyższa ich obawy dotyczące tego, czy opakowanie jest szczególnie inteligentne, innowacyjne czy trwałe. Niektóre rodzaje opakowań mają reputację szczególnie uciążliwych. Łatwe do otwierania opakowania – stają się coraz bardziej powszechne, ponieważ producenci zaczynają rozumieć, że muszą brać pod uwagę ograniczenia i potrzeby osób je otwierających.
Ponadto wiele form tradycyjnych opakowań jest szczególnie trudnych do otwarcia dla seniorów, więc wiele firm opracowuje opakowania, które wymagają prostego ruchu ciągnięcia i odrywania, który może wykonać większość osób.
Właściwości ochronne
W opakowaniach produktów szczególnie rozpowszechnione są dwa rodzaje tworzyw sztucznych ze względu na ich idealne właściwości ochronne – PET i PVC. PET, czyli politereftalan etylenu, jest jednym z najczęściej używanych tworzyw sztucznych do termoformowania. Materiał jest formowany w wyznaczony kształt i suszony w celu zwiększenia odporności.
PET jest używany między innymi do produkcji pojemników na żywność, butelek na napoje i włókien syntetycznych. Jest najpopularniejszym tworzywem sztucznym do opakowań termoformowanych, ponieważ posiada barierę o wysokiej wytrzymałości, co pozwala na konstrukcję odporną na manipulacje.