Coraz więcej ludzi faktycznie korzysta z wakacji. To oczywiście dobra wiadomość dla branży turystycznej. W szczególności: rejsów wycieczkowych.
Rejsy są sporą branżą o jeszcze większym potencjale wzrostu – zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę, że każdego roku na takie spędzenie wczasów decyduje się coraz więcej osób.
Kilka pomysłów marketingowych na promowanie rejsów wycieczkowych
Jeśli chcesz złapać więcej wakacyjnych tłumów swoje rejsy wycieczkowe statkiem, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób ludzie decydują, które rejsy zarezerwować. Według danych Google ludzie coraz mniej opierają swoje decyzje na marce, a bardziej na portach i miejscach docelowych. To wygrana dla małych i średnich linii wycieczkowych, ponieważ klienci wydają się być bardziej zainteresowani tym, dokąd jadą, a mniej tym, kto ich tam zabiera.
Ta zmiana w zachowaniu konsumentów może być ogromną korzyścią, ale wymaga od marek większej cyfrowej pracy, aby ich oferty były widoczne dla potencjalnych wczasowiczów. Poniżej omawiamy kilka najlepszych wskazówek marketingowych dotyczących powiększania bazy klientów – zarówno nowych, jak i starszych agencji organizujących takie rejsy – poprzez szereg strategii cyfrowych, podróży ukierunkowanych na tysiąclecia i programów lojalnościowych.
Niezbędne jest zwiększenie zasięgu klientów w sferze cyfrowej. Prawdopodobnie masz co najmniej jedną osobę należącą do personelu zarządzającego każdym aspektem ścieżki pozyskiwania klientów – od mediów społecznościowych po marketing internetowy, analizy i strategie dotyczące treści. Ale prawdziwa moc pochodzi z tego, że te oddzielne kanały komunikują się ze sobą.
Dzięki wdrożeniu uniwersalnego centrum danych agencja rejsowa może zyskać możliwość gromadzenia i agregowania danych ze wszystkich systemów w jednej technologii baz danych. Umożliwi to lepszą widoczność i analizę w wielu systemach oraz dokładną analizę marketingową – w tym kanałów offline! Jest to nieocenione, biorąc pod uwagę wszystkie dane zebrane na samym statku wycieczkowym. Ta nowo odkryta dojrzałość cyfrowa umożliwi również różnym systemom dostęp do danych pochodzących z innych systemów.
Uniwersalne centrum danych wykracza poza zwykłe strategie i przenosi dojrzałość danych na głębszy poziom i umożliwia silniejsze, inteligentniejsze działania marketingowe. Pomyśl o korzyściach płynących z konsolidacji interakcji kampanii we wszystkich kanałach na poziomie użytkownika! Mówimy o płatnych serwisach społecznościowych, reklamach displayowych, opiniach klientów, filmach na platformach streamingowych i tradycyjnych reklamach telewizyjnych. Łączenie wpływu każdego z tych elementów osobno byłoby koszmarem analitycznym. Dzięki zainstalowanemu centrum danych może to służyć jako źródło prawdy dla wszystkich raportów, pulpitów nawigacyjnych i analiz biznesowych związanych z kampanią docelową i innymi kampaniami. To jeszcze bardziej wzmocni działania marketingowe, wykraczając poza szeroką segmentację i przechodząc do dynamicznej personalizacji, której potrzebujesz.
Artykuł przygotowała dla nas zaprzyjaźniona agencja interaktywna Warszawa.