Jak-zrobić-zdjęcie-produktu-do-sklepu

Jak zrobić zdjęcie produktu do sklepu?

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, są szanse, że słyszałeś, że posiadanie wspaniałych zdjęć produktów dla swojego sklepu jest niezbędne do przyciągnięcia klientów i maksymalizacji współczynnika konwersji. Być może nawet powiedziano Ci, że jeśli nie masz wysokiej jakości zdjęć do wykorzystania na swojej stronie, klienci opuszczą Twoją stronę i pójdą gdzie indziej. Kluczem do udanego zdjęcia produktowego jest odpowiednia kombinacja elementów. Zebraliśmy kilka porad i wskazówek, które pomogą Ci stworzyć idealne zdjęcie produktu.

Przede wszystkim użyj neutralnego tła, które nie będzie odwracać uwagi od samego produktu. Jeśli robisz zdjęcia smartfonem, upewnij się, że w kadrze nie ma żadnych obiektów, które mogłyby konkurować z kolorami lub wzornictwem Twojego produktu. Staj się również unikać elementów, które mogłby wprowadzić potencjalnego klienta w błąd. Jeżeli przykładowo oferujesz oprawkę do żarówki, staraj się nie pokazywać jej w komplecie z żarówką, ponieważ potencjalni klienci oczekiwać będą zestawu oprawka plus żarówka. Minimalizowanie ilości potencjalnych reklamacji to też jedno z zadań fotografii produktowej.

Jeśli używasz profesjonalnego aparatu fotograficznego, zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Zbyt jasne lub ciemne obrazy mogą zrujnować skądinąd świetne ujęcie. Jeżeli posiadasz aparat lub znajomego, który pasjonuje się fotografią, możesz zawsze skorzystać z miejsca takiego jak studio fotograficzne wynajem Warszawa. Istnieją miejsca wyspecjalizowane wyposażeniem, które czekają na ludzi biznesu takich, jak Ty. Zaczynając firmę nie musisz inwestować we własne stanowisko do fotografowania produktów, które chcesz przedstawić w ofercie swojego sklepu internetowego. W profesjonalnym studio otrzymasz do dyspozycji nie tylko wyposażenie, ale również i porady na temat tego, jak ustawić oświetlenie, które pozwoli na realizację świetnych zdjęć Twoich produktów.

Na jakim tle fotografować produkty?

Produkty na ogół fotografuje się na tle neutralnym, kontrastującym w stosunku do samego produktu, aby łatwiej było potem produkt w programie graficznym wyizolować od tła, cienia i elementów, których na ostatecznej fotografii nie chcemy prezentować.

Do sesji produktowych przeważnie używa się teł białych, szarych, lub czarnych. Istnieją również techniki fotografowania prodktu wykorzystujące tak zwane kluczowanie koloru, takie jak greenscreen lub bluebox. Na czym to polega? Tło jednolicie zielone lub ciemnoniebieskie znacznie łatwiej usunąć dedykowanym do tego zadania oprogramowaniem. Technika kluczowania zielonego lub niebieskiego tła jest szczególnie przydatna, gdy realizujemy nie tylko zdjęcia produktu ale również filmy produktowe.

Jeżeli oferujesz produkty takie, jak wyposażenie domu i ogrodu najlepiej przygotować dla nich otoczenie dopasowane do zastosowania danego produktu. W skrócie: grabie chcesz fotografować w ogrodzie, kocyki na kanapie. Na koniec wybierz kolory, które dobrze ze sobą współgrają, aby stworzyć spójny obraz, który postawi Twoje produkty w centrum uwagi!

spacer

Odpowiedz