Międzynarodowa wysyłka nie jest prosta. Jest wiele przeszkód, które muszą zostać pokonane podczas procesu przeładunku towarów z punktu A do punktu B. Oto przegląd całego procesu wysyłki, z wyszczególnieniem dokumentów niezbędnych dla każdego etapu i tego jakie kroki musi podjąć zarówno spedytor, jak i inne osoby w całym tym procesie. aby pomyślnie wysłać produkty.
Pierwszym krokiem, jaki musi wykonać spedytor, jest założenie firmy i posiadanie numeru identyfikacyjnego pracodawcy (NIP) z urzędu skarbowego. Ważne jest zrozumienie statusu firmy (zarejestrowana korporacja, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością lub jednoosobowa działalność gospodarcza), wyznaczonej osoby z upoważnieniem do podpisu, członków zarządu firmy i urzędników, jeśli dotyczy. Ważne jest również zanotowanie innych nazw pod którymi firma jest zarejestrowana.
Produkt
Przed wysyłką produktów, nadawca musi wybrać produkty, których potrzebuje i złożyć zamówienie u producenta. Ważne jest, aby mieć dobrze zdefiniowane umowy z producentem.
Składając zamówienie, należy zanotować szczegóły przesyłki, takie jak rozmiar, waga, liczba palet itp., Wszystko to musi być umieszczone na ich opakowaniach, na co duży wpływ mają użyte w procesie etykieciarki (zobacz więcej na: ). Jako odpowiedź, producent poda datę statku określającą, kiedy produkty będą gotowe do odbioru przez spedytora, a spedytor powinien poprosić producenta o utworzenie listy ładunków i faktury handlowej dla zamówienia.
Proces wysyłki
Krok 1: Poproś o wycenę
Wyjaśnij szczegóły wysyłki, w tym:
-datę wysyłki,
-szczegółowy adres początkowy i docelowy,
-wymiary ładunku.
Po wykonaniu tej czynności powinieneś zacząć otrzymywać informacje na temat dalszych losów wysyłki towarów. Możesz o to poprosić dzwoniąc, wysyłając wiadomości e-mail i tak dalej. Dostarczając kluczowe informacje, które już przygotowałeś – możesz jednym kliknięciem otrzymasz wiele ofert od różnych przewoźników.
Należy wymienić wszelkie specjalne wymagania – może to obejmować wysyłkę towarów niebezpiecznych, wysyłkę do magazynu Amazon, czy wyszczególnienie, czy pośrednik celny będzie potrzebny.
Krok 2: Wybierz preferowany model wysyłki
Dzięki wszystkim ofertom, które zebrałeś, możesz wybrać tą, która najlepiej pasuje do docelowej stawki lub preferowanego czasu transportu.
Krok 3: Przygotuj niezbędne dokumenty do procesu wysyłki jak np.
– pełnomocnictwo które zostanie dostarczony przez spedytora i wymaga usług notarialnych wtedy, gdy firma jest jednoosobowa.
– może być wymagana kopia karty ubezpieczenia społecznego.
Jeśli Twoja firma nie jest zarejestrowana w Polsce, a importujesz towary do lub eksportujesz towary z Polski – musisz postarać się o szerszą listę dokumentów, które musisz wypełnić. Zdecydowanie zaleca się przekazanie tych dokumentów do spedytora na 48-72 godziny przed załadowaniem ładunku do portu wyjściowego. Po prawidłowym wypełnieniu dokumentów możesz uzyskać weryfikację lub wstępną weryfikację, jeśli jest to wymagane przez agenta celnego. To ważne do zapamiętania i znacznie może usprawnić cały proces.